خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

نخبگان توان تحول آفرینی در جامعه را دارند/ جوان سازی جمعیت از اولویت برنامه طرح توسعه است 

اعلایی عنوان کرد: طیف های نخبه بازوی جریان‌ساز جامعه هستند. نخبه کسی است که توان اثر گذاری و تحول آفرینی در جامعه را داشته باشد. تلاش برای جوان نگه داشتن و جوان سازی جمعیت از اولویت برنامه طرح توسعه است.  
کد خبر: ۹۴۰۱۵۴۳
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مهدی اعلائی‌، استاندار قزوین در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین تصریح کرد: ما باید در سطح استان در مسیر پیشرفت و توسعه استان و پرداختن به مزیت های استان جایی برای اندیشه‌ورزی، ایده پردازی، تصمیم‌گیری، بررسی، اولویت‌گذاری جوانان حرکت کنیم.

استاندار قزوین در ادامه افزود: ما قصد برگزاری جلسات تکلیفی صرف ارائه گزارش را نداریم. از هر کسی که توانایی ایده پردازی در راستای این اهداف را دارد استقبال می‌کنیم.
 
وی گفت: تحقق این امر، یک اراده جمعی برای پرداختن به مشکلات جوانان را می‌طلبد. مقوله اهمیت به جوانان یکی از الزامات و مزیت‌های این طرح توسعه است. تلاش برای جوان نگه داشتن و جوان سازی جمعیت از اولویت برنامه طرح توسعه است.
 
اعلائی بیان کرد: ما باید دو محور را در حوزه جوانان مد نظر قرار دهیم. محور اول این است که جوانان چه کارهایی را می‌توانند برای توسعه استان انجام دهند و دوم اینکه ما چه کارهایی برای جوانان می توانیم انجام دهیم.
 
مدیر ارشد اجرایی استان افزود: حمایت از جوانان باعث ایجاد انگیزه می‌شود اما ما به جای حمایت صرف از جوانان باید به آنها فرصت ظهور و بروز بدهیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
 
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار ازدواج و نرخ تسهیلات پرداختی مربوط به آن به اندازه مطلوب و در تراز بودجه تخصیصی برای امورعمرانی استان است. ما در شرایط فعلی باید به سمت اموری برویم که در آن اصل استثنا وجود دارد و وجود ما در آن عرصه سبب تحول می‌شود. همچنین روی موضوعات و توانمندی هایی که دیگر سازمانها روی آن سرمایه گذاری نمی‌کنند، کار کنیم.
 
محمدمهدی اعلائی تاکید کرد: ما باید بتوانیم با تاسیس کار ویژه امیدبخشی ایجاد کنیم. همچنین ما در حوزه اعتماد و سرمایه اجتماعی نسبت به گذشته بشدت دچار آسیب هستیم. این با شعار ایجاد نمی شود بلکه با سرمایه گذاری تحقق می‌یابد.

 وی اذعان کرد: ما باید به سمت ایجاد کارگروه‌هایی که جوانان فرصت و توان فعالیت در عرصه های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، کارآفرینی و محیط زیست که از اهمیت بسزایی برخوردار است، برویم.

استاندار قزوین مطرح کرد: در تحقق این امر باید درصد نشاط اجتماعی واثرگذاری جامعه افزایش یابد. طیف های نخبه بازوی جریان‌ساز جامعه هستند. نخبه کسی است که توان اثر گذاری و تحول آفرینی در جامعه را داشته باشد.

استاندار اعلایی اضافه کرد: ستاد ساماندهی جوانان جای بیان آسیب‌ها و مباحث طلاق و اعتیاد نیست بلکه ما می خواهیم محرک نشاط، امید و موفقیت جوانان و نخبگان باشیم و بررسی آسیب‌های موجود را به کار‌گروه ها بسپاریم.

اعلایی گفت: یکی از مزیت‌های استان قزوین، موضوع گردشگری است که مغفول مانده است. از جامعه جوان برای توسعه گردشگری استان استفاده شود. خصوصا می‌توانیم بحث گردشگری را به کمک جوانان در بستر فضای مجازی تبلیغ و ترند کنیم که این ظرفیت از موتورهای محرک ارتقاء استان است. حوزه گردشگری به طور جد مورد تاکید است. در این جلسات باید از جوانانی دعوت شود که ایده و حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی اذعان کرد: هر فردی می تواند رسانه انتشار فعالیت خود باشد. در حوزه خدمات گروه هایی می‌توانند با تبلیغات وسیع تولیدات هنرمندان و فعالان اقتصادی را در بستر فضای مجازی معرفی کنند.

اعلایی در پایان گفت: نشاط واقعی با خودباوری، موثر بودن و ایثار به وجود می‌آید. از تمامی جوانان دعوت می شود برای ارائه طرح ها به دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان استان در سازمان جوانان مراجعه نمایند.

 انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار